reklama

Ako je to s prekladom....

Dnes som sa stretol s maličkou ukážkou, ktorá dokáže pekne spríjemniť život. Vzhľadom k tomu, že si myslím, že potenciálnych návštevníkov mnou navštívenej stránky môže byť aj viac, rozhodol som sa o tom podať kratučkú správu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Pred časom som nahovoril suseda, aby si kúpil bezdrôtový internet vo firme s pomarančovou farbou a dá sa povedať, že so službami bol v celku spokojný (čo sa v jeho prípade často nestáva). Minulý týždeň si kúpil nový notebook (v ďaľšom texte už iba NB). Nový NB a s ním aj nový OS, teda operačný systém. Nový, teda Windows Vista. Modem Huawei E220 je naozaj veľmi dobre urobený, stačí ho do PC iba vložiť a urobí za Vás všetko, čo je potrebné k tomu, aby ste ho mohli začať používať. To je časť z reklamného plagátiku a musím veľmi rád poznamenať, že pravdivá. Ale... Neplatí pre Windows Vista. Tak som si sadol k môjmu NB, pripojil som sa na internet, www.google.sk, hľadaj HUAWEI, ORANGE, VISTA a okamžite som našiel návod.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na adrese http://www.orange.sk/images/static/edge/software/OrangeSK_3.19.0Hd.exe je pripravený software (sw), ktorý je schopný urobiť aktualizáciu firmware (to je to, čo vám firma nahrá do zariadenia, keď ho v továrni dá dokopy a čo sa stará o to, čo to zariadenie dokáže robiť). Dostal som nápad, že si tento sw stiahnem, spustím a urobím všetko, čo je potrebné k tomu, aby som firmware zaktualizoval. Ale... Všimol som si ešte, že pod linkou na stiahnutie sw je aj linka na návod k aktualizácii a tak som si klikol aj na ňu. Otvoril sa mi návod v jazyku mne blízkom (dokonca rodnom, materinskom) a tak som si v nedelnej pohode prečítal, čo mám robiť. Príkazy neboli zložité, bežná rutina. Iba na začiatku bolo zopár vecí napísané červenou farbou (môj NB už má farebnú obrazovku...) a tak som si ich poriadne prečítal. Tu je spomínaná časť v plnej svojej paráde:  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Čo k tomu dodať. Veci úplne jasné. Ale predsa, čo som urobil:

1. tu som neurobil nič, lebo viem, že môj OS je WinXP a tým som splnil bod 1.

2. pozrel som sa na tri veci:

a. či mám predlžovačku zapnutú v zástrčke

b. či môj adaptér je zastrčený do môjho NB

c. či medzi ikonami svieti značka napájania zo siete (istota je gulomet)

na všetky otázky som si odpovedal kladne a tým bolo 2. bodu zadosť učinené

3. no nevytiahol, veď mi to nikto nekázal, tak som tak urobil a môj modem sa razom zaskvel bez SIM karty, ktorú som nechal volne položenú hneď vedľa obnaženého modemu.

4. boli ukončené, na dolnej lište mi nezostalo celkom nič

5. tu som si povedal, že teda nebudem ten modem odpájať, keď sa s ním pracuje a mohol by sa poškodiť (veľmi dobrá rada, čo ak by ma práve vtedy napadlo, že ho mám v najlepšom vybrať a nedopriať mu tú radosť mať nový firmware...) Ale ako upozornneie to beriem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som si to skontroloval, spustil som program a aktualizácia sa začala presne podľa toho, ako je popísané v návode. Ale... Ale presne podľa neho nepokračovala. Aké bolo moje nemilé prekvapenie, keď som ako x-tý krok (už neviem, či 2. alebo tretí) zistil, že môj modem nie je pripojený (hoci som ho fyzicky pred sebou videl a on sa mi svojim zelenkavým blikaním neustále pripomínal) a napriek tomu som dostával hlášku, že nie je. Už som vedel, že čosi nebude v poriadku a tak som začal rozmýšľať (do toho času som šiel iba na rutinnú prevádzku). Prečítal som si ešte raz návod, tam som chybu nenašiel a tak som napriek Murfymu šiel na vec bez návodu. Spustil som program a po zopár otázkach sa mi zobrazilo nasledovné okno:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na prvý pohľad nič mimoriadne, na červenú som už bol zvyknutý, 1. bod hovorí o tom, čo aj slovenský návod, aj 2. a aj 3. A či naozaj??? Ako je to s tým bodom 2??? Tak Vytiahnuť alebo nevytiahnuť?? Skoro ako v tom Be or not to be, či ako to presne bolo. Ale nebudem Vás ďalej oberať o čas mlátením prázdnej slamy. Jednoducho som si povedal, že idem podľa pokynov a tak som SIMku pekne vložil do modemu a spustil som proces, ktorý trval asi 1 minútu, urobil, čo mal a skončil. Takže som si dnes troška poopravil to známe: "Keď zlyhajú všetky pokusy, pozri sa do návodu" a urobil som si svoju verziu: "Keď návod nefunguje, skús to bez neho". Verím, že niekedy to zafunguje aj Vám.

Julo Jenis

Julo Jenis

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mam manzelku, troch synov a cely zivot zijem vo vztahu, s Bohom, s manzelkou, s detmi, s priatelmi ... Na skole som sa dozvedel, ze vztah je tvoreny entitami a kazda do tohoto vztahu prinasa svoj podiel a tak viem, ze k tomu, aby vztah bol plnohodnotny, som potrebny (ako entita) aj ja a zalezi aj odo mna, ako ten vztah bude vyzerat :-) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu